Micro Data, Web Sitenizde bulunan bilgileri işaretleyerek arama motorları ve robotlar tarafından okunmasını sağlayan bir şemadır. Siz bir siteye girdiğinizde isimleri telefon numaralarını, şirket isimleri, ürünleri, sinemaları veya yazarları anlayabilirsiniz ancak Arama Motorları için aynı durum söz konusu değildir. Bu durumda arama motorları tarafından oluşturulmuş micro data verileri (Google için adı Zengin Snippet) sayesinde gerekli verileri işaretleyebiliriz.
Örnek vermek gerekirse,
Benim adım Görkem Duymaz. Ana sayfamı burada bulabilirsiniz: MediaClick Sarıyer, İstanbul'da oturuyorum ve MediaClick şirketinde yazılımcı olarak çalışıyorum.
Yukarıda standart bir web yazılımı bulunmaktadır. Bunu kullanıcılar anlayabilir ancak arama motoru sadece karşılaştırma yapabilir. Ancak
Benim adım Görkem Duymaz. Ana sayfamı burada bulabilirsiniz: MediaClick Sarıyer, İstanbul'da oturuyorum ve MediaClick şirketinde yazılımcı olarak çalışıyorum.
şeklinde yazılırsa arama motorları
İlk satırda, itemscope
,
içindeki içeriğin bir veri olduğunu, itemtype="http://data-vocabulary.org/Person
ise verinin bir Kişi hakkında olduğunu anlar.
Kişi verisinin her bir özelliği itemprop
özelliğiyle tanımlanır. Örneğin, itemprop="name"
kişinin adını açıklar. Eğer bu özelliği yazar olarak işaretlerseniz sonuç :
Bu işaretlemeler kullanıcı tarafından gözükmez ancak arama motorları bu verileri tanır ve arama algoritmalarına dahil eder. Üst sıralar için mikro veriler çok önemlidir. Arama motorları sizin ne aradığınızı anlar ancak nerede bulacağını micro datalardan anlar. Organik sıralamalarda üst bölümler için micro data kullanabilirsiniz. Ancak sitenizde işaretlenen her veri arama motorlarında gösterilmez yalnızca kullanıcılara yararlı olduğu zamanlarda kullanılır.