Web Sürümünü görüntüle

Web Tasarım Teklifi Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Web tasarım hizmetini bir web tasarım şirketinden almak zor olduğu gibi, bu hizmet fiyatını da değerlendirmek oldukça zor. Çünkü daha gerçekleşmemiş bir tasarım ve hizmet için ücret ödeyeceksiniz. Bu konuda sıkça karşılaştığımız soruları sizler için maddeler halinde listeleyerek, açıklamalar yapmak istedik :

Ama bu yazıyı okumadan önce şu yazımızı okumanızı tavsiye ederim : Web tasarım firmasından demo istemek

Web tasarım şirketi seçerken hangi kriterlere dikkat etmelisiniz

1. En önemlisi ve en başta olması gerek madde : Referanslarını inceleyin ! Yani logoları değil, yapılan web sitelerine bakın. Bir tasarım şirketinin kalitesi, yapılan işin kalitesi ile doğru orantılıdır. Burada çalışılan markanın büyüklüğünden ziyade, yapılan işin kalitesinden bahis ediyorum. Elbette her müşterinin tasarım değerlendirme seviyesi aynı değil, ancak bu konuda bir uzmandan, daha tecrübeli bir kişiden yardım alabilirsiniz.

2. Hemen toplantıya davet etmeyin. İşini iyi yapan kaliteli ajanslar da, sizi tanımak ve belirli bir iletişim ile sizinle alakalı bazı bilgiler almak isteyecektir. Bu gayet doğal... Çalışma biçiminiz, ajansın fiyat aralığı vb... sebepler ile karşılıklı bir uyum varsa görüşme sağlanması en mantıklısı. Aksi halde her iki taraf için de zaman kaybı oluyor. Hele hele fiyat aralıklarının birbirinden çok farklı olduğu bir sektörden bahis ediyorsak, bu çok ama çok önemli... Mümkünse görüşmelerden önce ön fiyat tekliflerini alın ve oluşturduğunuz kısa listedeki ajanslarla, ciddi ve hazırlıklı bir toplantı yapın. Örneğin ben bizi hemen toplantıya davet eden (araştırma yapmadan) bir şirkete kesinlikle görüşmeye gitmiyorum. Emeğinize o aşamada saygı göstermeyen bir şirket, daha sonra da göstermeyecektir.

3. Ticari ve etik değerlere riayet edin. İşini iyi yapan ve saygın ajanslar buna çok dikkat eder... Teklifi isteme biçimi, pazarlık sürecindeki etik, sonrasındaki bilgilendirme süreci sizin ve şirketinizle ilgili bir iz bırakır. Örneğin bir görüşmede şunu yaşadım : Bir teklif yolladım, örneğin 100 birim, kişi beni toplantıya çağırdı ve toplantı iyi geçti. akabinde bana telefonda bu işi 60 birime yapar mısınız diye bir teklifte bulundu. Bu etik bir istek değil, pazarlık da değil. Zira eğer ben neredeyse %50 altına bu işi yapabilecekken o teklifi sunmam, bir firmanın da bu şekilde bir teklifde bulunmasını doğru bulmam. Ayrıca, bana göre bu teklifi kabul eden de iyi bir ajans değildir :)

4. Müşterileri memnun mu? Araştırın !... Zira web tasarım işi yaşayan bir süreç. Destek ve güncelleme işleri düzgün yapılıyor mu bu çok ama çok önemli...

5. Tasarım ve yazılım dışındaki, diğer disiplinlerdeki bilgisi ne? Araştırın! Bir web sitesi bir çok disiplini doğru biçimde içerdiğinde başarılı sayılır. Örneğin SEO (Arama motoru optimizasyonu) konusunda nasıl ? Site hızı nasıl ? W3 standartlarına uygun mu? Güncel browserlarda sorunsuz açılıyor mu? Hosting yeterince hızlı mı gibi... Bu konular teknik konular olduğu için bir uzmandan yardım almanızda fayda var.

6. Şirketi yerinde ziyaret edin. Bulunduğu yere, ekibine ve tarzına bir bakın. Bu işi yapan bir çok ajans, tahhüt ettikleri işleri outsource ediyor. Acaba ilgili hizmeti kaynağından alıyor musunuz kontrol edin. Not : Outsource kötü bir şey değil, sayı değil nitelik önemli... 3 kişilik bir ekip dünyanın en güzel sitesini de yapabilir. Buradaki amacım, size anlatılan ile gerçek arasında bir fark var mı? onu görmenizdir.

7. İrtibatta olacağınız kişilerle, iyi ilişkiler kurabiliyor musunuz? Bunu son madde olarak yazdım ancak belkide en önemli madde bu. Biz ajanslar da, müşteriler de bu uyumu yakalayamazsak başımıza bela alabiliriz :) Hem iş iyi olmaz, hem de moraller bozulur. Bu sebeple her zaman derim ki ajans seçimi, bir eş seçimi gibidir :)

Ajansınızı seçerken iyi araştırın, iyi flörtleşin, başınız ağrımasın :)

Web sitemizde gezinme deneyiminizi geliştirmek, size kişiselleştirilmiş içerik ve hedefli reklamlar göstermek, web sitesi trafiğimizi analiz etmek ve ziyaretçilerimizin nereden geldiğini anlamak için çerezleri ve diğer izleme teknolojilerini kullanıyoruz. Çerezlere ilişkin daha detaylı bilgiye Çerez Politikası sayfamızdan ulaşabilirsiniz.