SEO, arama motor optimizasyonu anlamına gelmektedir. SEO uyumlu web sitesi ise, Google başta olmak üzere arama motorlarında üst sıralarda çıkabilecek alt yapıya sahip web sitesi anlamına gelmektedir. Bu tip siteler için “arama motoru dostu”, “Google friendly” gibi terimler de kullanılır.
Site içi SEO kavramı içerisine giren 100 den fazla nokta bulunmaktadır. Ancak bunlardan en önemli olanlara değinmek yerinde olacaktır.
Bir web sitesinin arama motorlarındaki en önemli görünürlük kriterlerinden birisi META etiketlerdir. META etiketler için ise TITLE ve DESCRIPTION etiketleri olmazsa olmaz öneme sahiptir. Bu etiketler sayfanın arama motorları tarafından anlaşılması açısından ilk bakılacak yeridir. Title etiketi ortalama 70 karakter ve sayfa içeriğini açıklayıcı kısa bir yazı olmalıdır. Description etiketi ise sayfa içeriğini özetle anlatan ortalama 160 karakter olan bölümdür. Bunun dışında Keywords ve benzer bir çok, nispeten daha az öneme sahip Meta etiketleri de bulunmaktadır.
Arama motorları geçmiş yıllara kıyasla çok daha fazla içeriğie önem vermeye başladı. Geçmişte içeriğe ait semantik bir yaklaşımla değerlendirme yapma imkanı olmayan arama motorları artık sayfa içeriğinde geçen kelime sayısının ötesinde, sayfada zaman geçirme, hemen çıkma ve benzer bir çok faktörü değerlendiriyor. Böyle içeriğin kalitesini, kullanıcıya olan faydasını ölçerek değerliyor. Bu sebeple aşağıdaki maddelere mutlaka dikkat etmeliyiz :
* Sitenizi içeriği (metin ve resimler) mutlaka özgün olmalı.
* Sitenizde kullanıcının fazlaca vakit geçireceği bir şekilde kaliteli içerik olmalı.
* İçeriğinizde mümkünse video olsun. Böylece kullanıcılar sitenizde daha fazla vakit geçirecektir.
* Sitenizdeki metinlerin dilbilgisi ve imla kurallarına uygun olmasına, kolaylıkla anlaşılır olmasına dikkat edin.
Web sitenizin çok hızlı açılabilmesi gerekiyor. Bir çok arama motoruna göre bu çok önemli bir kural. Bu sebeple web sitenizdeki imajların ve kod yapısının optimize edilmiş olması gerekmektedir. İyi optimize edilmiş bir web sitesi için de, işini gerçekten iyi bir bir web tasarımcısı ve ajansı ile çalışmak gerekiyor. Web sitenizin hızını ölçebilmeniz için önemli araçlardan 2 tanesini sizinle paylaşmak istiyorum :
Google PageSpeed Tools : https://developers.google.com/speed/pagespeed/
GT Metrix : https://gtmetrix.com/
SEO kavramını incelediğimizde sadece site içi faktörlerin değil, aynı zamanda site dışı faktörlerin de arama sıralamasında etkili olduğunu görebiliriz. Yani site içi SEO uyumu %100 olsa bile, bir site üst sıralarda olmayabilir. Bu tamamen ilgili terimlerde sizinle yarışan rakiplerinizin durumuna bağlıdır. Rekabetçi anahtar kelimelerde çoğunlukla ilk sayfada yer alan şirketler büyük oranda, site içi SEO çalışması yapmış oluyorlar. Bu durumda onların önünde çıkmak isteyen bir firma için site içi SEO nun yeterli olmayacağını söyleyebiliriz.