Web Sürümünü görüntüle

MailChimp Nedir?

mailchimp.jpg

MailChimp’in ortaya çıktığı zamanlara bakıldığında MailChimp’in tarihi Rocket Science Group isimli bir internet sitesinin tasarım ajansına kadar dayanıyor. Dan Kurzius ve Ben Chestnut ikilisinin aracılığıyla meydana getirilen ajans odak aşamalarında bulunan kurumsal ve büyük alıcıların yanında küçük ölçekli müşteriler için de bir elektronik posta pazarlama hizmeti oluşturmayı düşündükleri an MailChimp’in ilk adımı da atılmış oldu. 2000’li senelerin geniş ölçekli, fiyatı yüksek elektronik posta yazılımlarına bir seçenek olarak piyasaya çıkan daha hızlı, daha pratik ve özelleştirilmesi mümkün Mailchimp olarak ortaya çıktı. Bu sebeple de pahalı yazılımlar ile oluşturulan uygulamaların yararlanamayan küçük ölçekli işletme sahiplerine, onların elini kuvvetlendiren ve büyümelerine destek sağlayan bir elektronik posta yardımcısı görevine başlamış oldu.

MailChimp 2001 senesinde ChimpMail ismi altında fiyatlı bir hizmet servisi olarak bu sahada yer almaya başladı. Sonraları bu sektörün market kotasının artması ile birlikte bütün kullanıcıların ücretsiz bir şekilde denemesi için aylık 2 bin kadar kullanıcının toplam aşamada 12 bin mail gönderilmesine kadar hiçbir fiyat talep etmeden bir fırsat verildi. Bu 2 bin kullanıcının MailChimp’in başlıca güçlü özelliklerini denemeye davet etmiş olduğu bir model üstüne düzenlenmiş oldu. MailChimp vasıtasıyla kullanılan türlü türlü elektronik posta haberleri, broşürler yapılabilir, ürün ya da hizmetlerinizden anında haber almak isteyen kişilere de düzenli bir şekilde elektronik posta bültenleri vasıtasıyla ulaşılabilir. Bu sistem içerisinden oluşturulabilecek özelleştirilmiş tasarımlar ve planlamalar aracılığıyla yeniden maillerin kopyasını yazmak yerine diğerine benzemeyen mailler oluşturarak, tek bir harekette bütün takipçilere ulaştırılabilir.

 MailChimp’i Kimler Kullanmalı?

Herhangi bir sayfaya hatta blog sayfasına dahi sahip olunmasının ana sebepleri bilgi ve tecrübeleri diğer internet kullanıcılarıyla bölüşmek istenmesinden kaynaklanıyor. Bu sebepten ötürü paylaşımların daha fazla kullanıcıya erişebilmesini tam manasıyla sağlayabilmek amacıyla elektronik posta benzeri türlü türlü yardımcı araçlar kullanılıyor. Blog sayfasına sahip olanlar dahi içerik olarak değerlendirilecek argümanların daha çok kullanıcıya ulaşılması istiyorsa bir diğer internet sayfası çeşitlerinin de ilk amacının bu olduğunu söylemek hiç de yanlış olmaz. Bütün internet sitesi idarecileri ise site içeriklerinin tanıtım kısmını hallederek daha çok internet kullanan kişiye daha düşük maliyet ile en iyi olanağı sunan servisler vasıtasıyla ulaşmak istiyor. Bu açıdan bakıldığı zaman özetle MailChimp’in en düşük maliyet ile en üst seviyede fayda sağlanabilecek bir elektronik-posta pazarlama servisi olduğu ifade edilebilir. 

Bu sebepten ötürü MailChimp’i bloga sahip olanlar, internet sitesi yöneticileri, dijital pazarlama konusunda uzman olanlar benzeri dijital sektör alanında çalışma yapan her kullanıcı kullanabilir.

MailChimp ile 4 Adımda Toplu E-Posta Gönderilmesi

Ana aşamada MailChimp vasıtasıyla toplu elektronik posta gönderilmesinin nasıl yapabileceğinden bahsedilmesi gerekiyor. Bu bölümde daha iyi anlaşılabilmesi amacıyla 4 adım ile anlatmak daha doğru. Daha sonrasında da daha fazla ayrıntıya girilebilir. İlk olarak Mail Chimp kullanılabilmesi amacıyla öncelik olarak bir hesap oluşturulması gerekli. Oluşturulan hesapta istenen veriler ne kadar çok doldurulursa kullanıcı için o kadar pozitif oluyor. Elektronik listesi oluşturma aşaması da 2. aşama olarak ifade edilebilir. Hesap oluşturulduktan sonra e-posta adreslerinin ekleneceği bir elektronik posta listesi oluşturulmakla devam ediyor. Oluşturulan bu listede ise iki bin elektronik posta adresinin en fazla eklenebilecek elektronik posta sayısı miktarı olduğu söylenebilir. Sonra MailChimp içerisinde yer alan bedava hazır halde bulunan tema şablonlarından herhangi bir tanesi seçilerek üzerinde gereken değişiklikler yapılıyor. Daha sonra son aşamada ise belirlenen temayı ve gönderilen e-posta dökümünü süzgeçten geçirerek bir elektronik posta kampanyası yapıyor ve böylece gönderim gerçekleşiyor.

MailChimp Raporlama

Aslında MailChimp’in en çok hoşa giden kısımlardan biri de oluşturulan kampanyaların performansının izlenebildiği raporlar bölümü. Raporlama bölümü elektronik posta kampanyalarının nasıl bir kalitede çalıştığını gösteren performans ölçme aracı olarak nitelendirilebilir ve oldukça ayrıntılı bir şekilde bu performans verilerine ulaşılabilir. Gönderilen maillerden kaç tanesinin adrese vardığını, adrese ulaşanlardan kaç tane mailin hangi elektronik posta sahipleri vasıtasıyla görüntülendiği ile açılan bu elektronik-postanın içerisinde yer alan hangi bağlantının ya da bağlantıların tıklandığı görünebiliyor. İlave olarak kampanyanın saatlik şeklindeki performansı da bir tablo yardımıyla gözlemlenmiş oluyor. Tüm bunların yanı sıra e-posta ile etkileşime geçmiş bütün kullanıcıların konumlarıyla birlikte ile e-postanın sosyal medya alanında paylaşıldığını ya da paylaşılmadığını raporlar aracılığıyla ekranda görmek mümkün.

MailChimp’in Kullanılan En Büyük 4 Özelliği

MailChimp kullanıcısı olmak isteyenler ilk olarak MailChimp’in özelliklerini bilmek isteyecektir. Bunun için ilk olarak MailChimp’in otomatik olarak elektronik posta göndermesinden bahsedilebilir. Elektronik posta gönderimlerinin otomatiğe alınabilmesiyle birlikte internet sayfasının ziyaret edilip e-bültene abone olmuş olan kullanıcılara bir hoş geldiniz maili gönderilebilir. Bunun haricinde siteden yapılacak olan bir alışveriş için siteyi ziyaret edenlere ya da bayram gibi özel günlerde de kullanıcılara otomatik bir şekilde mail göndermek mümkün. Buna ek olarak bir elektronik posta bülteni oluşturulduğu varsayılsın ama bu elektronik postanın mail adreslerine de iki gün sonrası için saat 09.46’da gitmesi isteniyor. İki gün sonra ise o saatte de bu işlemin yapılması olası değil. MailChimp bu ve bunun gibi benzer durumların olduğu zamanlarda elektronik posta gönderimlerinin vaktinin ayarlanabilmesine yardımcı oluyor.

Üçüncü sırada ise Mailchimp   segmentasyonu var. MailChimp bünyesinde oluşturulan elektronik posta listeleri sınıflandırılabilir. Böylece listede yer alan kullanıcılar da türlü türlü kriterlere göre de sınıflara ayrılmış oluyor. Son olarak da üstünde durulması gereken özellik olarak A/B testi olarak söylenebilir. MailChimp’in özelliklerinden biri olan A/B testi özelliği sayesinde oluşturulacak değişik tema modellemesi ve içeriklerinin kullanıcılarda sağladığı performansın etkisi görülebilir.

MailChimp Mobil Uygulaması

Android olsun IOS olsun birçok sistem için mobil uygulaması mevcut MailChimp’in. Google Play ile App Store yardımıyla Mail Chimp uygulaması ücretsiz bir şekilde indirerek Android ve IOS işletim sistemini bulunan telefon ve tablet benzeri akıllı cihazlar vasıtasıyla elektronik posta kampanyaları yönetilebilir. MailChimp Android uygulaması 1 milyon kadar kullanıcıya sahip. Android işletim sistemi bulunan cihazı olanlar MailChimp kullanabilmek için en az Android 4.4 sürümüne sahip olmalı. Bunun yanında MailChimp’in IOS uygulamasının da kullanabilmesi için benzeri bir durum söz konusu. Kullanılan cihazın en az IOS 10.0 sürümünü bulundurması gerekiyor. Tersi bir durumda MailChimp uygulaması ne yazık ki kullanılamıyor.

Web sitemizde gezinme deneyiminizi geliştirmek, size kişiselleştirilmiş içerik ve hedefli reklamlar göstermek, web sitesi trafiğimizi analiz etmek ve ziyaretçilerimizin nereden geldiğini anlamak için çerezleri ve diğer izleme teknolojilerini kullanıyoruz. Çerezlere ilişkin daha detaylı bilgiye Çerez Politikası sayfamızdan ulaşabilirsiniz.