Google Partners, Google Adwords Reklam Ajansları ve Bireysel Dijital Pazarlama Uzmanları için oluşturulmuş olup bu program sayesinde Google ayrıcalıkları ve bilgilendirmelerden faydalanmalarını sağlayan bir Google hizmetidir.
Google Partners hizmetinde, Academy for Ads aracılığı ile sertifikalar kazanarak Google Partners Rozeti alıp şirket uzmanlığınızı belgeleyebilirsiniz ayrıca Google iş ortağı statüsü kazanacağınız için Google promosyonlarından da yararlanabilirsiniz.
Avantajları Nelerdir ?
Google Partnera kayıt olup iş ortağı statüsünü kazanan işletmeler Adwords hesaplarında yüksek performans gösterdikçe uzmanlıklarına göre şirket profillerinde ve Partner rozetlerinde görüntülenir. Bu sayede potansiyel müşterilere şirket becerilerini ve uzmanlıklarını partners rozetleri ile kanıtlayarak pazarda öne çıkarıp işletmelerini büyütebilirler.
Şirket Uzmanlığı Nasıl Kazanılır ?
Şirket Uzmanlığı, şirketin sertifikaları, harcamaları ve hesap performanslarına göre kazanılmaktadır. Ayrıca şirketlerin uzmanlığını ve İş ortağı durumunu https://www.google.com/partners linkinden kontrol edebilirsiniz.
1-Sertifikalar
Sertifika gereksinimi için şirketin Partners profili ile en az 1 kullanıcının bağlantılı olması ve bu hesabın belirlenen kriterlere göre Adwords sınavlarından geçmiş olması gerekmektedir.
Adwords sertifikası için girilmesi gereken sınavlar Adwords Temel Düzey , Arama Ağı Reklamcılığı, Görüntülü Reklamcılık, Mobil Reklamcılık, Video Reklamcılığı ve Alışveriş Reklamcılığıdır.
Uzmanlık için bunlardan Adwords Temel Düzey sertifikası ve yanında diğer sertifikalardan en az birinin kazanılmış olması gerekmektedir. Bu şekilde şirket uzmanlığı kazanmak için ilk adımı atmış olursunuz.
2-Harcamalar
Harcama kriteri olarak şirketin 90 günlük harcaması en az 10.000 $ veya ülkedeki o tutara denk gelen yerel para miktarı ve üzerinde olmalıdır.
3-Performans
Şirket performansında ürün uzmanlığı seviyesi belirlenirken çok sayıda kriter göz önünde bulundurulmaktadır. Bunlardan bazıları müşterilerin devamlılığı, ürün çeşitliliği, harcama tutarlarındaki değişiklikler, kampanya performansları gibi etkenler belirlemektedir. Performans değerlendirilirken bağlı hesapların 18 aylık bir döngüsü üzerinden hesaplamalar yapılır. Ayrıca en az 12 aylık harcama etkinliği de olmalıdır.
Nasıl Kayıt Olunur ?
Partnersa kayıt olurken Bireysel Partners Hesabı ve Şirketinizin Partners profili için kayıt oluşturabilirsiniz.
Kayıt işlemine başlamadan önce düzenli olarak kullandığınız ve Google hesabı ile ilişkilendirilmiş bir e-posta adresine sahip olmalısınız.
Bireysel Partners Hesabı Oluşturma
Şirket Partners Hesabı Oluşturma
Giriş ve Yönetim :
Yeni bir hesap açmak, düzenlem yapmak ve yönetmeye başlamak için https://www.google.com/partnersadresini ziyaret edebilirsiniz.